توانا
خانه / بادام زمینی و فندوق / بزرگترين فروشنده عمده بادام زمینی و فندق با قیمت ارزان

بزرگترين فروشنده عمده بادام زمینی و فندق با قیمت ارزان

چگونه می توان از بزرگترين فروشنده بادام زمینی و فندق در بازار استعلام گرفت؟

برای تهیه این محصولات با قیمت ارزان، باید آن ها را به صورت عمده خریداری کرد یا عوامل دیگری هم بر قیمت این مغز ها در بازار تأثیر گذار می باشد؟

چگونه می توان از آخرین قیمت انواع بادام زمینی و فندق در بازار مطلع شد؟

اگر شما هم قصد خرید فندق یا بادام زمینی سرخ شده را داشته باشید، حتما با این پرسش ها مواجه خواهید شد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به تمام این پرسش ها پاسخ دهیم.

با ما همراه باشید.

بزرگترين فروشنده عمده بادام زمینی و فندق با قیمت ارزان

خواص فندق تازه برای کودکان و سالمندان

خواص فندق تازه برای کودکان و سالمنداننکته اول که باید در خصوص مصرف فندق بدانید آن است که این مغز خوراکی در کشور ما هم به صورت تازه و خام و هم به صورت بو داده و طعم دار مصرف می شود.

فندق تازه در واقع همان مغزی را می گویند که داخل پوشش سبز و نرم رنگی قرار گرفته است و هیچ نوع ماده افزودنی به آن اضافه نمی شود.

اما فندق بو داده را معمولا توسط طعم دهنده هایی همچون نمک تفت می دهند و سپس به بازار عرضه می کنند.

هرچند که هر دوی این مغز ها دارای خواص بسیار زیادی هستند، اما فندق تازه از آن جهت که هیچ ماده افزودنی ندارد غذای سالم تری به شمار می رود.

در این بخش تصمیم داریم که در خصوص خواص فندق برای کودکان و سالمندان صحبت کنیم.

مغز فندق تازه دارای موادی بسیار مغذی از جمله انواع ویتامین، پروتئین، کلسیم، آهن و … می باشد و به همین خاطر برای سلامت کودکان و سالمندان بسیار مفید است.

از جمله خواصی که مصرف فندق برای کودکان به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف فندق می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک کند.
  • مصرف فندق موجب تقویت و رشد مغز در کودک می گردد.
  • کلسیم و آهن موجود در فندق موجب استحکام و سلامت استخوان ها می شود.
  • مصرف روزانه 10 عدد فندق می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کند.

نکته ای که لازم می دانیم به آن اشاره کنیم آن است که شما می توانید جهت بهره مند شدن کودکتان از خواص فندق، در صورتی که فرزندتان زیر 4 سال دارد از فرآورده های این محصول و یا پودر فندق در تهیه انواع کیک و دسر استفاده نمایید.

چراکه استفاده از مغز فندق برای کودکان می تواند خطرناک باشد.

اما در طرف دیگر ماجرا، مصرف فندق برای سالمندان هم سرشار از خواص است که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فندق موجب کاهش فشار خون می شود و برای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند بسیار مفید است.
  • فندق دارای مواد نشاسته ای بسیار کم ولی مواد معدنی بسیار زیادی می باشد و همین موضوع آن را به یک خوراکی مفید برای سالمندانی که مبتلا به دیابت هستند کرده است.
  • فندق موجب خارج شدن سموم از بدن می شود.
  • همینطور روغن فندق می تواند منجر به درمان درد سینه و سرفه شود.

تاثیر فندق در رشد سریع جنین برای زنان باردار

به طور کلی لازم است بدانید که تاثیر فندق در رشد جنین بسیار زیاد است و دلیل این موضوع هم همانطور که گفته شد، مواد مغذی بسیار زیادی است که در فندق وجود دارد.

اما فندق چگونه به رشد جنین کمک می کند؟

فندق هم نطفه را تقویت می کند و هم به موجب ویتامین ای زیادی که دارد به تقویت بافت عضلانی اندام جنین کمک می کند.

همینطور میزان آهن موجود در فندق به ادامه رشد و حیات جنین در شکم مادر کمک می کند.

اما به طور کلی همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر رشد منظم جنین، رژیم غذایی مادر حین دوران بارداری است.

فندق از جمله خوراکی هایی به شمار می رود که وجود آن در رژیم غذایی مادر، به سلامت و رشد جنین تا حد زیادی کمک می کند.

به عنوان مثال:

  • فندق با کمک به پاکسازی بدن و خارج کردن سموم از آن به سلامت جنین کمک می کند.
  • از آن جایی که جذب آهن در دوران بارداری افزایش می یابد و همینطور فندق سرشار از آهن است، مصرف آن در دوران بارداری می تواند به تأمین نیاز روزانه بدن به آهن کمک کند.
  • یکی از معضلاتی که خانم های باردار با آن مواجه هستند را می توان احساس خستگی مفرط و افت انرژی به شمار آورد که مصرف فندق به راحتی می تواند این فقدان انرژی را جبران کند.
  • همینطور از دیگر مواد مغذی مورد نیاز برای شکل گیری بافت استخوانی در جنین کلسیم و روی است که به میزان قابل توجهی در فندق وجود دارد.

اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر بدنتان به فندق آلرژی نشان می دهد، به عنوان مثال دچار سر درد، آبریزش بینی، سرفه و … می شوید، در مصرف فندق زیاده روی نکنید و اعتدال را رعایت فرمایید.

آشنایی با شکل ظاهری درخت فندق در طبیعت

آشنایی با شکل ظاهری درخت فندق در طبیعتفندق از جمله محصولاتی است که در کشور ما مورد کشت و بهره برداری قرار می گیرد و محصول آن حتی به دیگر کشور ها هم صادر می شود.

به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که در این بخش در خصوص شکل ظاهری فندق و البته درخت این میوه صحبت کنیم.

مغز فندق یک مغز کروی شکل به اندازه قطر 1.5 تا 2.5 سانتی متر می باشد. این مغز درون یک پوسته سخت قهوه ای رنگ قرار می گیرد و این پوسته قهوه ای هم در یک پوشش سبز و رنگ و نرم قرار دارد.

البته این پوشش سبز رنگ پس از چیده شدن فندق از درخت بعد از مدتی از آن جدا می شود و فقط پوسته سخت قهوه ای رنگ باقی می ماند.

اما این مغز خوراکی از چه درختی می روید؟

درختچه های فندق معمولا ارتفاقی برابر با 1.5 الی 2 متر دارند. البته که در برخی نواحی با آب و هوای مساعد این ارتفاع به 6 الی 7 متر هم می رسد.

گفته می شود که این درخت بومی اروپا و همینطور کشور های آسیای صغیر است. اما امروزه در بسیاری از کشور ها با کاشت و برداشت فندق مواجه هستیم.

برگ های درخت فندق پهن و نوک تیز است و در اطراف آن دندانه هایی وجود دارد. دم برگ حدودا 1.5 سانتی متر است و رنگ برگ آن سبز پر رنگ می باشد.

این درختچه دو نوع گل ماده و نر دارد. این گل ها در فصل پاییز نمایان می شوند و به صورت سنبله آویخته هستند.

درخت فندق برای رشد کردن و محصول دادن به آب و هوایی با زمستان های سرد و تابستان های خنک احتیاج دارد. همینطور این درخت احتیاج دارد که برای مدت طولانی در سرمای متوسط قرار بگیرد. به همین خاطر تابستان های سر و طولانی برای آن بسیار مناسب است.

همینطور درختان فندقی که در مناطق مرطوب رشد می کنند، در برابر عوامل آسیب زایی همچون آفت ها مقاومت کمتری دارند و محصولشان را خیلی زود از دست می دهند.

لازم به ذکر است که خاک مناسب برای رشد این گیاه باید PH برابر 6 داشته باشد. یعنی بهتر است که خاک خنثی و کمی اسیدی باشد.

گونه های مختلف فندق جهت کشت در جهان

نکته ای که باید در خصوص این محصول بدانید آن است که گونه های مختلف فندق در جهان وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

از جمله تنوع گونه های مختلف فندق که در جهان وجود دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فندق colurna: این نوع فندق آسیایی است و ارتفاع درخت آن حتی به 200 متر هم می رسد. درخت این فندق پوست بسیار سفت و شیار های عمیقی دارد. همینطور این فندق برای رشد به خاک های سبک احتیاج دارد و نه سنگین.
  • فندق chinensi: خاستگاه این فندق همانطور که از نامش هم پیداست، مربوط به کشور چین است. ارتفاع درخت آن به 40 متر می رسد و پوست تیره و محکمی دارد.
  • فندق maxima: ارتفاع درخت این فندق ها حدود 3 الی 6 متر است. بیشترین تولید آن در کشور های بالکان و آسیای صغیر صورت می گیرد. این فندق خود دارای انواع مختلفی همچون پوست سفید، پوست قرمز، پوست ارغوانی و … می باشد.
  • فندق pontica: این نوع فندق معمولا در کشور های سواحل دریای سیاه می روید و گونه های مختلف فندق ترکیه ای، پالاز، تومبول و … از این فندق به شمار می روند.
  • فندق americana: این فندق بیشتر در کشور های شرق آمریکا تولید می شود. درختچه این نوع فندق بسیار کوچک است و ارتفاع آن حتی به 3 متر هم نمی رسد.
  • و … .

تفاوت این فندق ها شامل عواملی مختلفی همچون کیفیت، اندازه مغز فندق، دیررس یا زودرس بودن آن و همینطور زمان گرده افشانی می شود.

معمولا فندق هایی که آن‌ها را با نام فندق تجاری در بازار می شناسیم از ریشه گرفته می شوند و برخی دیگر به صورت ریشه هیبرید از فندق معمولی و فیلبرت گرفته می‌باشند.

آیا میدانید گیاه بادام زمینی بومی کدام کشور است؟

آیا میدانید گیاه بادام زمینی بومی کدام کشور است؟بادام زمینی پنیری از جمله مغز های خوراکی است که در فرهنگ غذایی ما بسیار محبوب و پر طرفدار است و به همین خاطر هم بازار خرید و فروش آن در کشور ما بسیار پر رونق است.

با وجود آن که انواع مختلفی از بادام در کشور ما تولید می شود و حتی به دیگر کشور ها صادر هم می شود، اما جالب است بدانید که گیاه بادام زمینی بومی کشور ما نیست.

بادام زمینی که آن را با نام پسته شامی هم می شناسند، بومی آمریکای جنوبی می باشد.

این بدان معنی است که بادام زمینی برای اولین بار در این منطقه تولید شده و سپس به دیگر کشور های جهان رفته است.

بوته این گیاه یک ساله است و معمولا ارتفاعی حدود 30 الی 50 سانتی متر دارد.

بهترین نوع بادام زمینی شناخته شده تا به اکنون مربوط به بادام زمینی کشور برزیل می باشد. این نوع بادام معمولا در آب و هوای گرم کشت می شود.

این گیاه از گروه راست ساقه ها به شمار می رود و برگ آن از دو زوج برگچه مرکب تشکیل می شود.

بادام زمینی منبع غنی پروتئین برای ورزشکاران

به طور کلی برای یک ورزشکار علاوه بر اهمیت داشتن تمرین های جسمی متداوم، استفاده منظم از یک رژیم غذایی مفید و مغذی هم مهم است.

طبیعی است که برای بدن یک ورزشکار مانند هر فرد دیگری مواد مغذی مختلفی مورد نیاز است، اما نکته ای که باید به آن توجه داشت آن است که میزان پروتئینی که ورزشکاران برای پرورش عضلات خود استفاده می کنند باید بیشتر باشد.

چرا که پروتئین موجب عضله سازی می شود.

از جمله مواد خوراکی که می توان آن را برای تأمین پروتئین مورد نیاز ورزشکاران مناسب دانست، بادام زمینی است.

همانطور که می دانید بادام زمینی منبع پروتئین است و به همین خاطر استفاده از مغز بادام و البته دیگر فرآورده های آن همچون کره بادام زمینی در سطح وسیعی توسط ورزشکاران استفاده می شود.

برای جذب پروتئین موجود در بادام زمینی هم می توان مغز این محصول را به صورت روزانه استفاده کرد. به عنوان مثال روزی 20 عدد مغز بادام زمینی را به عنوان میان وعده میل کرد.

همینطور می توان از کره بادام زمینی استفاده کرد. استفاده از کره بادام زمینی بهتر است هنگام صبحانه و در کنار مقداری نان و شیر مصرف شود.

همینطور می توانید از مغز بادام زمینی در تهیه معجون های پروتئینی استفاده کنید.

بهترین آب و هوا برای پرورش بادام زمینی

بهترین آب و هوا برای پرورش بادام زمینیپرورش بادام زمینی مانند هر گیاه دیگری احتیاج به رعایت عوامل مختلفی همچون میزان دمای هوا، نوع خاک و … می باشد.

اولین نکته که در خصوص کشت بادام زمینی باید بدانید آن است که معمولا این گیاه در آب و هوای گرم بهتر رشد می کند. دمای ایده آلی که برای رشد بادام زمینی اعلام شده است دمای 22 الی 25 درجه سانتی گراد می باشد.

کمترین دمایی هم که گیاه در آن توانایی جوانه زدن را دارد، 10 درجه سانتی گراد می باشد.

اما برای پرورش گیاه و محصول دادن آن علاوه بر آب و هوا و دما باید به عوامل دیگری هم توجه داشت.

برخی از این عوامل موارد زیر را شامل می شوند:

  • خاک: بادام زمینی معمولا در خاک هایی که بافت شنی، لومی و لومی شنی دارند بهتر رشد می کند. چرا که این نوع خاک ها زهکشی بسیار مناسبی دارند.
  • آبیاری: نکته بسیار مهم در پرورش بادام زمینی، توجه به رطوبت خاک است. این نکته بسیار مهم است که خاکی که بادام زمینی در آن کاشته شده است باید همواره مرطوب باشد، اما به هیچ عنوان نباید خیس باشد. از آن جایی که خاک بستر بادام زمینی شنی است و زهکشی بالایی دارد و سریع آب را خشک می کند، این موضوع منجر می شود که افراد در آبیاری گیاه زیاده روی کنند که در نتیجه منجر به از بین رفتن ریشه گیاه می شود.
  • نور: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشد، نور مناسب برای رشد و پرورش این گیاه است که حتما باید بسیار زیاد باشد. بادام زمینی در مکان های تاریک و کم نور امکان رشد ندارد.

همینطور لازم به ذکر است که اگر زمینی که برای کشت این گیاه انتخاب کردید بسیار وسیع است، حتما توجه داشته باشید که فاصله بین ردیف های کاشت 40 تا 55 سانتی متر باشد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
هادی توانا
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09118435216
پست الکترونیکی: haditavana1982@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قيمت فوق العاده خريد بادام زمینی و فندق ناب ایرانی

قيمت خريد بادام زمینی و فندق ناب ایرانی فوق العاده مناسب و با توجه به کیفیت این مغزها مقرون به صرفه می باشد. مغزها سرشار از انواع ویتامین و ریز مغذی های ضروری ب

پاسخی بگذارید