توانا
خانه / بادام زمینی و فندوق / مرغوب ترین نوع بادام زمینی و فندق درجه یک ایرانی

مرغوب ترین نوع بادام زمینی و فندق درجه یک ایرانی

امروزه مصرف آجیل و لبنیات برای سلامتی، جزو ضروریات زندگی می باشد؛ یکی از پرطرفدار ترین انواع آن ها بادام زمینی و فندق و بادام درختی ریز است که خواص بی نظیر آن ها برای همه آشکار است. مرغوب ترین بادام زمینی و فندق موجود در بازار، امکان بهره مندی همه افراد از طعم و فواید این نعمت خدادادی را فراهم ساخته است.

مرغوب ترین نوع بادام زمینی و فندق درجه یک ایرانی

مصرف بادام زمینی و مراقبت از پوست

مصرف بادام زمینی و مراقبت از پوستامروزه پزشکان و متخصصان تغذیه دریافته اند که مواد خوراکی، بسیار بیشتر از آن چیزی که فکر می کنیم بر سلامت بدن، زیبایی، جوان ماندن و… به انسان کمک می کند به همین علت دست به تهیه الگوی غذایی منظم و مناسب برای همه افراد زدند به نام هرم غذایی.

هرم غذایی توصیه شده توسط این افراد تشکیل شده از مواد مختلفی است که یکی از مهم ترین آن ها آجیل و حبوبات است.

این مواد علاوه بر طعم بی نظیری که دارند با تاثیر خارق العاده ای که بر بدن می گذارند مصرفشان برای همه افراد ضروری می باشد؛ یکی از شناخته ترین مواد این گروه، بادام زمینی است.

مصرف بادام زمینی، باعث جلوگیری از بسیاری از بیماریها در بدن می گردد؛ در ادامه مطلب به برخی از فواید این ماده شگفت انگیز خصوصا بر روی پوست اشاره می کنیم.

بادام زمینی و مراقبت از پوست: بسیاری از خانم ها نگران بروز مشکل افتادگی و شل شدن پوست خود هستند و همیشه به دنبال راهی ساده برای جلوگیری از بروز این مشکل می باشند اما متاسفانه با ماشینی شدن جوامع و ایجاد آلودگی هوا، استرس زیاد، رژیم غذایی ناسالم، پیری، چاق و لاغر شدن و… ریسک آسیب به پوست بسیار افزایش یافته است.

پس اولین قدم برای خانم هایی که به زیبایی و سفتی پوستشان اهمیت می دهند رعایت تغذیه و عواملی است که از شلی پوست و ایجاد کک و مک و… جلوگیری می کند.

بادام زمینی یکی از موادی است که با داشتن فواید و خواص بی نظیری که در این زمینه دارد می تواند یاری دهنده شما عزیزان در این راه باشد.

اما شاید از خودتان بپرسید که بادام زمینی چه ربطی به پوست دارد؟

پس اگر این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده است به خواص و کاربرد ذکر شده این ماده دقت کنید و تا انتهای مطلب را مطالعه نمایید.

1) ویتامین E: استرس را کاهش داده و در مقابله با رادیکال های آزاد از پوست به خوبی محافظت می کند.

2) ویتامین B: باعث حفظ طراوت، رطوبت و شادابی پوست می گردد.

3) ویتامین C: از ایجاد چروک و خطوط اضافی در نواحی مختلف پوست جلوگیری می کند.

4) آنتی اکسیدان: لطافت پوست را تامین می کند و از پیری زودرس جلوگیری می نماید.

5) مس: با عمل کلاژن سازی از شلی و افتادگی پوست جلوگیری کرده و باعث استحکام بخشیدن به آن می گردد.

6) پروتئین و اسید آمینه: به رشد مو کمک می کند؛ در نتیجه از روغن بادام زمینی می توانید برای رشد موی سر، مژه و ابرو هم استفاده کنید و با مالیدن آن بر روی پوستتان لطافت و نرمی را به خوبی احساس خواهید کرد.

7) روی یا زینک: از پوسته پوسته شدن ناخن و پوست جلوگیری می کند.

8) اسید چرب: تورم و قرمزی پوست را برطرف می سازد و با ایجاد خاصیت الاستیسیته، از ایجاد چروک بر روی پوست پیشگیری می نماید.

9) منیزیم: پوست را درخشان و شفاف کرده و از ایجاد جوش، آکنه، کک و مک جلوگیری می کند و باعث تضمین جوان ماندن پوست می شود.

10) فیبر بالا: در دفع سموم بدن نقش موثری دارد و احتمال ایجاد جوش های سر سیاه، سر سفید و… را کم می کند.

11) بتاکاروتن: به رشد مجدد انواع بافت های بدن کمک می کند.

پس اگر به فکر سلامت پوست خود هستید می توانید با خوردن روزانه چند عدد بادام زمینی به هدف خود دست یابید؛ به علاوه از آن می توان به عنوان ماسک صورت استفاده کرد و یا جایگزین شامپو های ضد شوره ساخت.

روغن این محصول علاوه بر کاربرد های ذکر شده در بالا، به عنوان یک ترمیم کننده برای ترک پا و دست به کار برده می شود.

 

بادام زمینی برای استخوان های سالم

بادام زمینی آستانه یکی از مفید ترین موادی است که امروزه برای جلوگیری و درمان انواع بیماری ها به کار برده می شود.

از تاثیرات بارز بادام زمینی، می توان اثرات آن را بر روی فرآیند استخوان سازی نام برد.

مصرف بادام زمینی برای استخوان سازی و حفظ سلامت آن جزو ضروریات است که از علت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) آهن: کمبود آن سبب ایجاد انواع کم خونی می گردد، در نتیجه احتمال ابتلا به پوکی استخوان در خانم ها بسیار افزایش می یابد؛ چون یکی از علل پوکی استخوان، کم خونی ناشی از فقر آهن است.

در نتیجه بادام زمینی با داشتن مقادیر زیادی از این عنصر، باعث حفظ سلامت استخوان ها می گردد.

2) کلسیم: این ماده یکی از املاح موجود در خود استخوان ها است که با افزایش سن، کاهش می یابد و ریسک ابتلا به انواع شکستگی استخوان، مشکلات ستون فقرات و تاندون ها و هم چنین پوکی استخوان افزایش می یابد که بادام زمینی با داشتن مقادیر بالای این عنصر مانع این امر می شود.

3) منیزیم: در اعمال سلولی موثر است و باعث انتقال یون ها در دو طرف سلول می شود؛ در نتیجه استخوان سازی را تسهیل می کند.

4) فسفر: یکی از فراوان ترین املاح بدن است که به همراه کلسیم به استحکام و سلامت استخوان و دندان کمک می کند و هم چنین درد عضلات را کاهش می بخشد.

5) ویتامین K: این عنصر در اصل در فرآیند انعقاد نقش دارد اما علاوه بر آن بر تراکم استخوان تاثیرگذار است و از پوکی استخوان جلوگیری می کند؛ هم چنین با کمک کردن به جذب کلسیم در استخوان و ممانعت از رسوب آن در رگ های خونی اثرات آن را دو برابر می کند.

6) ویتامین D: این ویتامین جزو ویتامین های محلول در چربی است و یکی از مهم ترین وظایف آن، افزایش بازجذب کلسیم از روده ها است، در نتیجه در فرآیند استخوان سازی نقش موثری دارد و احتمال پوکی استخوان را به حداقل می رساند؛ به همین علت مصرف بادام زمینی برای همه اقشار در هر سن و سالی توصیه می شود.

 

تکامل مغز کودکان با مصرف بادام زمینی

تکامل مغز کودکان با مصرف بادام زمینیمواد موجود در آجیل، خصوصا بادام زمینی، جزو مفیدترین و سالم ترین مواد برای تغذیه کودکان است؛ به این صورت که می توانید مغز این ماده را به پودر تبدیل کرده و با شیر، آب، خامه، عسل و… مخلوط کنید و به فرزندانتان بدهید؛ هم چنین از کره بادام زمینی هم می توانید به راحتی استفاده کنید.

* دقت کنید که فرزندانتان به این ماده حساسیت نداشته باشند.

بادام زمینی با داشتن مقادیر بالای فسفر، مس، روی و دیگر املاح، چربی های مفید، انواع ویتامین ها خصوصا ریبوفلاوین، پروتئین بالا و… جزو مغذی ترین مواد غذایی برای کودکان است و بر رشد و تکامل مغز آن ها بسیار تاثیرگذار است.

تحقیقات نشان داده است کودکانی که از همان ابتدا، بادام زمینی را مصرف کرده اند نسبت به آنهایی که از مصرف این محصول اجتناب کرده اند، از قدرت ذهنی بسیار بالا تری برخوردار هستند و احتمال ابتلا به آلزایمر در آینده برای آن ها به حداقل می رسد؛ به همین علت است که بسیاری از متخصصان و پزشکان حتی در صورت بروز حساسیت، مصرف بادام زمینی را در رژیم غذایی کودکان به کلی قطع نمی نمایند و اعتقاد دارند که مصرف کم آن هم بسیار مفید تر از عدم مصرفش می باشد.

خوردن بادام زمینی برای کاهش بیماری های قلبی

امروزه آمار ابتلا به بیماری های قلبی نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است و علت آن به موارد زیادی همانند استرس، عدم تحرک، مصرف دخانیات، افزایش سن، عدم رعایت رژیم غذایی صحیح و… بستگی دارد.

بادام زمینی برای قلب بسیار مفید است و با داشتن املاح و ویتامین های زیادی که دارد باعث کاهش احتمال بسیاری از بیماری های قلبی می گردد.

یکی از علل بیماری های قلبی و انواع آریتمی ها، فشار خون بالا است؛ هر چه عروق خونی تنگ تر شوند فشار خون بالا تر می رود؛ بادام زمینی با داشتن عنصری به نام منیزیم در گشاد کردن عروق خونی و در نتیجه کاهش فشار خون بسیار موثر می باشد.

هر چه چربی خون بالا تر رود، احتمال چسبندگی آن به دیواره عروق بیش تر خواهد شد و در نتیجه کار پمپاژ قلب به سختی انجام می شود اما این ماده باعث کاهش کلسترول و چربی های اشباع شده می گردد و این خطر را رفع می نماید و در نتیجه احتمال انفارکتوس یا سکته قلبی را به شدت کم می کند.

ارتفاعات گیلان بهترین مکان رشد درختان فندق

ارتفاعات گیلان بهترین مکان رشد درختان فندقدرخت فندق با وجود همه سازگاری هایی که دارد اما همانند هر گیاه دیگری نیازمند شرایط خاصی برای رشد است؛ یکی از این شرایط رطوبت و بارندگی کافی و به موقع است.

شرط دیگر برای رشد درختان فندق، خاک مناسب با عمق کافی است تا گیاه بتواند به خوبی از املاح و مواد معدنی آن استفاده کند.

در واقع ارتفاعات گیلان با دارا بودن تمامی این شرایط توانسته است محل مناسبی برای رشد این گیاه باشد؛ گیلان یکی از بزرگ ترین و برترین استان های تولید کننده و عرضه کننده این محصول با ارزش است.

درختان فندق رشد کرده در این ارتفاعات با خواصی که دارند خاک منطقه را چندین برابر مرغوب می سازند و از فرسایش آن به شدت جلوگیری می کنند.

این درختان، منظره فوق العاده ای را برای این مناطق به ارمغان آورده اند که سالانه افراد زیادی را برای بازدید به خود جلب می کنند.

برداشت این محصول از اواسط مرداد ماه شروع شده و تا اواخر تابستان به طول می انجامد و افراد این منطقه پایان کار را با برگزاری جشن برداشت محصول، به اتمام می رسانند.

درخت فندق از آن دسته گیاهانی است که علاوه بر میوه آن، ساقه، تنه، برگ و دیگر قسمت های گیاه برای مصارف مختلفی مانند شیرینی پزی، چوب سازی، تولید رنگ و… مورد استفاده قرار می گیرند.

فندق میوه ای سرشار از پروتئین ها و ویتامین ها

فندق میوه بی نهایت خوش طعمی است که امروزه تقریبا در هر منزلی یافت می شود و کم تر کسی است که اقدام به خرید آجیلی کند که فندق نداشته یاشد.

این محصول فواید بسیاری برای سلامتی و زیبایی افراد دارد و به اشکال مختلفی به مصرف می رسد؛ مثلا فندق خام، بوداده و روغن فندق و یا پودر شده برای تزئین انواع شیرینی

فندق سرشار از پروتئین، ویتامین، چربی مفید، املاح، فیبر، کالری و آنتی اکسیدان است و نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند.

این محصول با داشتن انواع ویتامین ها و اسید آمینه های غیر ضروری، باعث تقویت کلاژن سازی پوست می شود و از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند؛ هم چنین استرس را به شدت کاهش می دهد و احتمال ابتلا به افسردگی را به حداقل می رساند.

فندق با کاهش دادن LDL و کلسترول و افزایش HDL سلامت قلب و خون را تامین می نماید؛ ویتامین های موجود در این محصول خصوصا ویتامین E که نوعی آنتی اکسیدان است از ابتلا به انواع سرطان ( خصوصا سرطان سینه، سرویکس، کبد و پروستات ) پیش گیری کرده و روند تخریب سلولی توسط سلول های سرطانی را به حداقل می رساند.

مصرف این میوه منجر به کاهش التهابات پوستی شده و با داشتن مقادیر زیادی پروتئین، به عنوان یک وعده غذایی کامل خصوصا برای کودکان به شمار می آید.

اندازه پروتئین موجود در فندق با مقدار آن در گوشت قرمز و تخم مرغ رقابت می کند و به علت غنای آن جزو پرفروش ترین محصولات در سطح جهانی شناخته می شود.

نحوه برداشت سنتی و دستی فندق

نحوه برداشت سنتی و دستی فندقهمان گونه که ذکر کردیم برداشت فندق حدودا از اواسط تابستان شروع شده و تا اواخر شهریور به طول می انجامد.

میوه این درختان بعد از رسیدن بلافاصله از شاخه جدا می شوند و بر روی زمین می افتند و اگر به موقع برداشت نشوند دچار تغییر رنگ خواهند شد.

برداشت سنتی فندق که از دیرباز در میان مردم رواج داشته است، با همکاری همه اعضای خانواده اعم از پیر و جوان صورت می گیرد؛ به این صورت که شخصی شاخه های درخت را تند تند تکان می دهد و به محض ریزش میوه ها، شخص دیگری آن ها را سریعا برداشت می کند و در سطل و یا نایلون می ریزد؛ در نهایت فندق های جمع آوری شده را در کارتن هایی بسته بندی و عرضه بازار می کنند و به دیگر شهر ها و استان ها صادر می نمایند.

سالانه مقدار زیادی فندق در حد چند هزار تن، به دیگر کشور ها صادر می شود و آن ها را هم از این محصول ایرانی خوش طعم بهره مند می سازند؛ علاوه بر این صادرات این محصول بازده اقتصادی بسیار بالایی دارد که منجر به بهبود زنجیره اقتصاد در کشور می گردد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
هادی توانا
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09118435216
پست الکترونیکی: haditavana1982@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قيمت فوق العاده خريد بادام زمینی و فندق ناب ایرانی

قيمت خريد بادام زمینی و فندق ناب ایرانی فوق العاده مناسب و با توجه به کیفیت این مغزها مقرون به صرفه می باشد. مغزها سرشار از انواع ویتامین و ریز مغذی های ضروری ب

پاسخی بگذارید